معرفی غذاهای خیابانی استانبول در نیایش سیر

غذاهای خیابانی استانبولغذاهای خیابانی استانبول

استانبول شهری گردشگر پذیر و محبوب در ترکیه است که همه ساله افراد زیادی از اقساع نقاط جهان به آنجا سفر می کنند . از این رو این شهر که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی می باشد دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که می توانید با خواندن مقاله جاهای دیدنی استانبول با آنها آشنا شوید .غذاهای خیابانی استانبول ترکیه از جمله عناصر معروف در این شهر است که کمتر گردشگری پیدا می شود که طعم لذیذ این غذاها را نچشیده باشد .

در ادامه نیایش سیر سعی دارد تا چندین نمونه از غذاهای خیابانی معروف در ترکیه معرفی کند. تا اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا و توریستی را دارید لذت خوردن این غذاهای ارزان و لذیذ را از دست ندهید . در حین گشت و گذار در خیابان های استانبول به راحتی می توانید این غذاها را تهیه کنید .

سیمیت | simit

از محبوب ترین غذاهای ترکیه که در واقع مانند نان و بیشتر برای صبحانه مصرف می شود سیمیت می باشد . سیمیت نانی سرشار از کنجد است که می توان با چایی و یا همراه با نوتلا و پنیر خامه ای مصرف کرد .

بیشتر افراد شاغل در ترکیه سیمیت را به عنوان صبحانه محبوب خود در مسیر تا رسیدن به محل کار میل می کنند .نوشیدن یک فنجان چای همراه با سیمیت پخته شده با شیره ای خاص و بوی دل انگیز آن لذت خوردن سیمیت را برای شما چند برابر می کند .

شما می توانید در طی روز سیمیت را از نان فروشی های شهر و یا گاری فروشان سیمیت تهیه و نوش جان کنید .

میدیه دولما | Midye dolma

میدیه دولما غذایی از ترکیب صدف و برنج تند می باشد که بیشتر ساکنین استانبول آخر شب ها از آن می خورند و میدیه دولما که با ریختن آبلیموی تازه بر روی آن طعم بی نظیری به خود می گیرد برای افراد علاقه مند به غذاهای دریایی انتخاب بسیار خوبی است . در استانبول حوالی میدان تکسیم به راحتی می توانید این غذا رو خریداری کرده و نوش جان کنید .

لهمجون | Lahmacun

پیتزای ترکی نام شناخته شده برای این غذا و در واقع مناسب ترین نام برای این غذای ترکی می باشد . لمهجون ترکیب نان که بر روی آن گوشت چرخ شده و فلفل و پیاز و غیره قرار می گیرد و در فر پخته می شود می باشد .

سرو اصلی این غذا همراه با جعفری و دوغ محلی می باشد که مزه فوق العاده ای برای آن می سازد .به راحتی می توانید در بساط دست فروشان لمهجون را پیدا و خریداری کنید و از خوردن این غذای تنوری لذت ببرید و اگر خوش شانس باشید و جایی را پیدا کنید که این غذا را در تنور های سنگی تهیه کنند بسیار لذیذ تر خواهد بود .

کومپیر | Kumpir

سیب زمینی تنوری یا همان کومپیر نیز از غذاهای خیابانی خوشمزه و لذیذ ترکیه است که از ترکیب سیب زمینی تنوری و خوردنی های خوشمزه بر روی آن همانند سوسیس، ذرت، پنیر، هویج، نخود فرنگی و سس تشکیل شده است . منطقه اورتاکوی (Ortaköy) شناخته شده ترین محل برای ارائه کومپیر می باشد .

بورک | Börek

بورک غذایی لذیذ و معروف در استانبول می باشد که با خمیری به نام خمیر یوفکا یا فیلو (phyllo) که با مواد گوناگونی پر می شود تهیه می شود .

این غذا که ظاهرا برای وعده صبحانه در نظر گرفته شده است دارای تنوع زیادی به جهت محتویات داخل آن دارد که سالم ترین نوع آن بورکی تهیه شده با پنیر و سبزیجات و یا سیب زمینی و اسفناج است به صورت خانگی نیز می توان این غذای خوشمزه را تهیه کرد اما قطعا خوردن بورک در خیابان های استانبول و قدم زدن در آن بسیار لذت بخش تر خواهد بود .

ایچلی کوفته | İçli Köfte

ایچلی کوفته از دیگر غذاهای خیابانی استانبول می باشد که البته در رستوران های معروف این مکان نیز یافت می شود . برای خوردن ایچلی کوفته که در واقع ترکیبی از مواد میانی گوشت چرخ شده می باشد که در لایه خمیری پر شده و سرخ می شود می توانید به شلوغ ترین و محبوب ترین خیابان استانبول که خیابان استقلال نام دارد مراجعه کنید .

شاه بلوط بو داده| Roasted Chestnuts

 

بلوط بو داده که بخصوص در فصل زمستان در گوشه و کنار شهر و در روی گاری های دستفروش به چشم می خورد عطر و طعمی به یاد ماندنی از سفر استانبول را رای شما به ارمغان می آورد .

بالیک اکمک | Balik-Ekmek

استانبول شهری پر از غذاهای دریایی با طعم های بسیار متنوعی می باشد که در واقع حجم زیادی از منوی رستوران های لوکس و درجه استانبول را انواع غذاهای دریایی تشکیل داده است .

یکی از این غذاهای دریایی که به راحتی در کنار خیابان و دستفروشان غذاهای خیابانی نیز می توانید تهیه کنید و نیازی نیست حتما به رستوران های شیک قدم بگذارید بالیک اکمک می باشد این غذا که به ساندویچ ماهی نیز شهرت دارد از ماهی گریل شده که در درون نان قرار می گیرد و با ابلیموی تازه و نعنا مزه دار می شود تشکیل شده است .

محله های امینونو (Eminönü) و گالاتای (Galata) در استانبول بهترین مکان ها برای خوردن این غذای لذیذ است . همچنین جالب است بدانید در پخت این غذا از ماهی های چرب همچون ماهی خال خالی و ماهی آزاد استفاده می شود .

دوروم | Dürüm

اگر می خواهید طعم بی نظیر یک ساندویچ میان وعده که با نان لواش ، گوشت و سبزیجات تهیه می شود را بچشید دوروم را از دست ندهید. همچنین برای خوردن خوشمزه ترین دوروم ها حتما سری به میدان تکسیم بزنید . این ساندویچ یا بهتر بگوییم لقمه کوچک که خیلی هم زود تمام می شود مزه ای شبیه به کباب ترکی دارد .

جالب است بدانید این غذا را خوراکی دموکرات ترکیه نیز می نامند زیرا هم در میان غذاهای خیابانی و هم رستوران های لوکس و پر زرق و برق یافت می شود .

تانتونی | Tantuni

تانتونی از غذاهای تند و آتشین استانبول است که شباهت بسیار زیادی به دوروم دارد در واقع عده ای معتقدند تانتونی همان دوروم تند است . ترکیبات این لقمه تند و خوشمزه نیز گوشت ، گوجه فرنگی و ادویه های تند است .

امینه آنا سفراسی (Emine Ana Sofrasi) در محله‌ی بیلورجو میدان تکسیم یکی از محل هایی ست که می توانید تانتونی های لذیذی را در آن نوش جان کنید .این گوشت و مواد پیچیده شده در نان نازک مزه ای بی نشیر را برای شما به ارمغان می آورد .

کوکورچ | Kokoreç

کوکورچ را مانند سایر غذاهای خیابانی استانبول نمی توان با جرات و شهامت به همه توصیه کرد بنابراین ما تصمیم گرفتیم این غذا را فقط معرفی کنیم و خود شما تصمیم بگیرید که مطابق ذائقه تان هست یا ن . برای درست کردن این غذا از روده گوسفند استفاده می شود که پس از مزه دار شدن با ادویه های فراوان و مختلف به صورت کبابی درست می شود .خوردن کوکورچ با لیمو نیز می تواند طعم آن را بهتر کند .

پیده | Pide

غذایی همانند پیتزا که کنار نان آن به صورت قایقی تا شده است و از پنیر پیتزای بیشتری در آن استفاده شده است . این غذا همانند پیتزا در طعم های متفاوتی ارائه می شود که می توانید مطابق سلیقه خود از آنها انتخاب و نوش جان کنید . پیده گوشت محبوب ترین نوع پیده در بین انواع آن می باشد که طرفداران بسیاری دارد .

برچسب ها: