هاستل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

بعد از خرید بلیط هواپیما یکی از مهم ترین مسائلی که هر مسافری باید به آن توجه کند انتخاب مکان سکونت می باشد . هاستل یکی از گزینه های مناسب برای مسافران به خصوص کسانی که تنها سفر می کنند می باشد . شاید شما نیز ندانید هاستل چیست و چه مزایایی دارد در این مقاله میخواهیم شما را با هاستل و مزایای آن آشنا سازیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای اقامت خود انتخاب کنید .

هاستل چیست؟

هاستل ها در واقع اقامت گاه هایی شبیه به خوابگاه یا پانسیون هستند که شما را از داشتن یک اتاق منحصر به خودتان محروم می کند اما می تواند امکان ایجاد آشنایی با سایر افراد و همچنین صرفه جویی در میزان هزینه ها را برای شما به همراه داشته باشد . هاستل ها به اتاق های اشتراکی که از دو تخته تا چند تخته را شامل می شود گفته می شود و معمولا هزینه کمتری نسبت به هتل و مسافرخانه را شامل می شود . البته که ممکن است شما بتوانید در یک هاستل اتاق اختصاصی نیز رزرو کنید یا اگر تعداد شما به اندازه تخت های آن اتاق است ، یک اتاق را مخصوص خود و همسفران خود رزرو کنید .

چه کسانی در هاستل ها اقامت دارند؟

هاستل را معمولا افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند و لاکچری بودن مکان اقامت برای آنها اهمیتی ندارد انتخاب می‌کنند . هاستل ها برای افراد امکان ذخیره هزینه و شاید طولانی شدن سفر و یافتن تجربیات بیشتر را شامل شود .

با این وجود از مزایای هاستل میتوان به آشنایی با سایر مردم جهان و ملیت های گوناگون نام برد که می تواند موقعیت های مناسبی را پیش روی شما قرار دهد یا اطلاعات خوبی را به دست آورید.

هاستل با نام های دیگری از قبیل هوستال، بک پکرز و پانسیون نیز شناخته می شود ، این اسم ها را به خاطر بسپارید تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنید .

مزایای هاستل ها

۱. هاستل ها قیمت کمتر و به صرفه تری نسبت به هتل و سایر اقامتگاه‌ها دارند و این پایین بودن قیمت آنها می تواند مهم ترین مزیت شان باشد .

۲. با حضور در هاستل می توانید با افراد مختلف از ملیت های گوناگون آشنا شوید زیرا که بر خلاف هتل ها و جاهای دیگر که امکان صحبت کردن و ایجاد ارتباط با سایر افراد در حالت حداقلی قرار دارد در هاستل ها کمتر کسی پیدا میشود که با سایرین در ارتباط نباشد یا حداقل صحبتی با آنها نداشته باشد .

۳. موقعیت جغرافیایی هاستل ها

هاستل ها معمولا در نقاط شلوغ و پر رفت و آمد شهر قراردارند به گونه ای که دسترسی به تمام نقاط شهر به راحتی از این نقاط امکان پذیر است .

هاستل ها حتی امکان پیاده روی تا جاذبه های گردشگری یک شهر و جاهایی که مدنظرتان هست را فراهم می سازد زیرا که در نزدیکی مکانهای پر رفت و آمد قرار دارد و می تواند شما را در کاهش هزینه های رفت و آمد نیز یاری کند .

۴. امکانات پخت و پز

داشتن آشپزخانه و امکاناتی نظیر ظرف و ظروف برای آشپزی از دیگر مزایای هاستل ها می باشد که البته استفاده از این امکانات قوانین خاصی دارد که باید رعایت شود .

تمیزی هاستل ها

هاستل هایی که پذیرش حیوان خانگی دارند اما پذیرش حیوانات به شرط نگه داشتن آنها در حیاط است از پاکیزگی بیشتری نسبت به هاستل هایی که پذیرش حیوانات خانگی و نگهداری از آنها در هر مکانی از مجموعه بلامانع است .پس اگر نظافت برایتان مهم است حتما این نکته را در هنگام رزرو هاستل در نظر داشته باشید.

اتاق های هاستل

همانطور که قطعا تا اینجا متوجه شدید هاستل ها دارای اتاق با چندین تخت می باشند که شما برای مدت کمی در آن‌ ساکن می شوید اما همین هاستل ها شرایط خاصی نیز دارند که شما میتوانید یک اتاق یک تخته را با قیمتی بالاتر از تخت های دیگر اجاره کنید همچنین این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که کم بودن تعداد تخت الزاما نشانه قیمت بالا و کیفیت زیاد اون اتاق نمی باشد زیرا که در برخی اتاق ها ناچارا از تخت

های کمتری استفاده شده که این موضوع می‌تواند با اندازه اتاق و موقعیت آن در ساختمان ارتباط مستقیمی داشته باشد .

ساعت ورود و خروج به هاستل

برخی هاستل ها جهت حفظ امنیت خود و مسافران همچنین داشتن نظم برخی از ساعات شبانه روز را به عنوان محدودیت در  رفت و آمد انتخاب می‌کنند که این مسئله که به ظاهر مسئله درست و خوبی است اما می‌تواند برای مسافری که قصد گشت و گذار شبانه در شهر را دارد یا اینکه دیرتر از موعد به محل اقامت خود رسیده باشد دردسر ساز شود .

نکاتی که هنگام رزرو هاستل باید در نظر داشته باشید:

۱. اگر می خواهید در جایی که قبلاا آنجا اقامت نداشتید اقامت داشته باشید بهتر است برای یک شب آنجا را رزرو کنید تا با قوانین ، فضا و مکان آن هاستل آشنا شده و در صورت لزوم نسبت به تمدید آن اقدام کنید .

۲. علاوه بر قیمت به شخصیت خود و میزان انعطاف شما در حوزه کنار آمدن با سایر افراد توجه کنید و حتما اتاقی را انتخاب کنید که بتوانید با آن تعداد از افراد دیگر رابطه مسالمت آمیزی ایجاد کنید اگر تنها سفر می کنید و به فکر تنهایی در سفر خود هستید بهتر است از انتخاب اتاق های چند تخته خودداری کنید .

برچسب ها: