معروف ‌ترین پارک‌های آبی استانبول

استانبول یا همان قسطنطنیه معروف (نام قدیم استانبول) بزرگ‌ترین شهر ترکیه و حتی معروف‌تر از پایتخت آن، آنکارا است. استانبول یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی ترکیه و حتی جهان برای ما ایرانیان تبدیل شده است، تاریخ غنی، آب و هوای خوب در اکثر ماه‌های سال، جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متعدد و نزدیکی به ایران از مهم‌ترین دلایلی است که این شهر را برای ایرانیان بسیار محبوب کرده است. یکی از جاذبه‌های گردشگری که به خصوص در فصل گرما و تابستان برای ایرانیان بسیار جذاب است، پارک‌های آبی استانبول است، چون افراد مختلف در هر سنی از کودک تا افراد مسن می‌توانند از انواع امکانات و تجهیزات این پارک‌ها استفاده کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این مقاله به معرفی چند پارک آبی مهم و پرطرفدار استانبول بپردازیم تا اگر در تابستان قصد سفر به این شهر را داشتید، اطلاعات کاملی از پارک‌های آبی داشته باشید. با ما همراه باشید.

معرفی پارک‌های آبی معروف استانبول

در این قسمت به معرفی 4 پارک آبی معروف استانبول می‌پردازیم، این پارک‌ها عبارتند از پارک آبی کلاب دلفین استانبول، پارک آبی آکوا مارین (آکوامارینا) استانبول، پارک آبی ویالند یا اسفانبول استانبول، آکوا پارک توزلا یا پارک آبی مارینا آکواپارک؛ در ادامه در مورد هر کدام از این پارک‌ها توضیحاتی داده می‌شود.


1- پارک آبی کلاب دلفین استانبول (Aqua Club Dolphin)


پارک آبی دلفین از پرطرفدارترین، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین پارک‌های آبی استانبول است، چون می‌تواند انتظارات همه سنین و سلیقه‌ها را برطرف کند، در واقع خوشگذرانی و هیجان در این پارک انتها ندارد. این پارک دارای چندین استخر متنوع شامل 2 استخر مخصوص کودکان، 2 استخر بزرگسالان، استخر واترپلو، 1 استخر موج، 2 استخر استخر همگانی و 1 استخر خانوادگی است. علاوه بر این استخرها تعداد سرگرمی دیگر نیز در این پارک وجود دارد، از جمله:
1- والیبال ساحلی
2- داشتن 12 سرسره به نام‌های سرسره شاه کبرا، آناکوندا، راکت، سقوط آزاد و حتی سرسره‌های مخصوص کودکان
3- والیبال ساحلی
4- زمین تنیس
در این پارک دلفین‌ها و شیرهای دریایی در یک استخر جداگانه نگهداری می‌شوند و به همین دلیل نام این پارک، دلفین، نامگذاری شده است.
پارک دلفین از پارک‌های روباز است و به همین دلیل در تمام مدت سال فعال نیست و از اواخر اردیبهشت تا اواخر شهریور از ساعت 9 صبح تا 19 باز است.


WebSite: http://park.aquaclubdolphin.com/
Adress: Esenkent, Su Oyunları Merkezi Bahçeşehir Girişi, Cemalpaşa Cad., 34517 Esenyurt/İstanbul, Turkey

پارک آبی کلاب دلفین استانبول

پارک آبی کلاب دلفین استانبول

2- پارک آبی آکوا مارین (آکوامارینا) استانبول

آکوا مارین یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک‌های آبی استانبول است که در قسمت اروپایی شهر قرار گرفته. این پارک آبی دارای چندین استخر از جمله استخر شنا کودکان، استخر المپیک (2500 متر مربع) و چندین استخر ورزشی حرفه‌ای (3500 متر مربع) است، همچنین چندین سرسره در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف مثل سرسره سقوط آزاد، سرسره‌های پیچشی، سرسره چاله آبی، سرسره کبری و بلچول به طول 100 متر، سرسره پایتون و رفتینگ به طول 90 متر، سرسره کامیکازی به طول 60 متر از انواع تفریحات و سرسره‌های موجود در پارک آبی آکوا مارین استانبول است. در پارک آبی آکوا مارین یک حوضچه موج به مساحت 400 متر مربع وجود دارد که 10 موج با اندازه‌های مختلف در آن ایجاد می‌شود.
تمامی طراحی سرسره‌ها و محیط پارک بر طبق استانداردهای بین المللی ساخته شده است، علاوه بر این که نظافت، بهداشت و پاکیزگی این مجموعه با بهترین تکنولوژی‌های روز انجام می‌شود.
از دیگر امکانات این پارک آبی می‌توان به اجرای موسیقی زنده، اتاق پزشک، انواع فروشگاه و ... اشاره کرد.
این پارک آبی نیز فقط در فصول گرم سال یا بهار و تابستان فعال است.
یک مزیت پارک آبی آکوا مارین استفاده از سرویس‌های رایگان است که در تمام سطح شهر از ساعت 8:30 تا 10 وجود دارند، این سرویس‌ها فقط در هنگام رفت به سوی پارک آبی رایگان هستند.

WebSite: http://marinaaquapark.com/home-2/
Adress: Cami, İstanbul TR, Balıkçılar Sk. no:20/1, 34940 Tuzla, Turkey

پارک آبی آکوا مارینا استانبول

پارک آبی آکوا مارینا استانبول


3- پارک آبی ویالند یا اسفانبول استانبول (Isfanbul theme park)

پارک آبی ویالند یا اسفانبول استانبول یک پارک آبی موضوعی است که رتبه پنجم پارک‌های موضوعی اروپا را در سال 2015 بدست آورده است. اسفانبول یا ویالند شهر بازی قدیمی استانبول است که پس از بازسازی به نام دیزلی‌لند ترکیه شناخته می‌شود. از انواع تفریحاتی که در این پارک آبی وجود دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ترن هوایی: سرسره آبی، قایق سواری با تم آب
• قایق سواری در رودخانه وحشی
• جت اسکی
• سرسره وایکینگ‌ها
• برج عدالت
• تم بازی انگری بردز: تصاویر پرنده‌ها با نورپردازی سه بعدی
ویالند یکی از پارک‌های آبی استانبول است که همراه داشتن تلفن همراه در داخل مجموعه ممنوع است، اما به جای آن، دستبندی به نام زوم به افراد حاضر در پارک داده می‌شود که با آنها امکان عکاسی و فیلمبرداری وجود دارد.
این پارک در تمام ایام سال و روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 18 و شنبه و یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 20 باز است، پارک ویالند حتی در روزهای ماه رمضان هم برای مراجعین باز است.


WebSite: https://vialand.com/
Adress: Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüpsultan/İstanbul, Turkey

پارک آبی ویالند استانبول

پارک آبی ویالند استانبول

4- آکوا پارک توزلا یا پارک آبی مارینا آکواپارک (Marina Aquapark Waterland)

مارینا آکوا پارک که به دلیل نزدیکی به ساحل توزلا به پارک آبی توزلا هم شناخته می‌شود، با مساحت حدود 15 هزار متر مربع بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول است. توزلا یکی از پارک‌های آبی استانبول است که جشن‌ها، جشنواره‌ها و کارناوال‌های بسیاری در آن برگزار می‌شود، حتی جشن آب و جشن کف بازی نیز در این پارک آبی انجام می‌شود. امکانات پارک آبی توزلا عبارتند از:
• 16 سرسره آبی که بلندترین سرسره آبی تیوپی اروپا با 5.24 متر ارتفاع در این پارک قرار دارد.
• سرسره سقوط آزاد
• استخر موج
• زمین بازی مخصوص کودکان
• 15 ورزش آبی شامل غواصی، جت اسکی، شاتل، فلای برد، رینگو، والیبال ساحلی، تنیس ساحلی، قایق پدالی و ساید کیک: این ورزش‌ها در قسمت ساحلی پارک توزلا قرار دارند.
توجه داشته باشید که کودکان زیر 12 سال حتما باید با کمک و نظارت والدین خود از این امکانات استفاده کنند.
پارک آبی مارینا در زمستان و روزهای سرد سال بسته است، اما بقیه روزهای سال از ساعت 7 صبح تا 22 باز است.


WebSite: http://marinaaquapark.com/
Adress: Cami, İstanbul TR, Balıkçılar Sk. no:20/1, 34940 Tuzla, Turkey

پارک آبی توزلا استانبول

پوشش زنان در پارک‌های آبی استانبول چگونه است؟

با توجه به این که اسلام در ترکیه دین اکثر مردم است، بیشترین درصد جمعیت مردم آن را سنی‌ها و سپس شیعه‌ها تشکیل داده‌اند.
اما مردم ترکیه در انتخاب پوشش خود آزاد هستند، به همین ترتیب در استخرها و پارک‌های آبی استانبول و دیگر شهرهای ترکیه، بانوان می‌‎توانند از مایوی معمولی یا مایوهای اسلامی استفاده کنند.

 

برچسب ها: