قلعه رومی آنتالیا و راز و رمزهایش

قلعه رومیان آنتالیاقلعه رومیان آنتالیا

قلعه رومیان آنتالیا قلعه رومی آنتالیا یکی از جاهای دیدنی آنتالیا میباشد. این قلعه که سالها پیش توسط رومیان در شهر آنتالیا بنا نهاده شده است ، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است تعداد زیادی از گردشگرانی که وارد آنتالیا می شوند می‌خواهند از قلعه دیدن و از راز و رمزهای آن مطلع شوند . قلعه آنتالیا مربوط به قرن ۲ میلادی می باشد و قدمت بسیار زیادی دارد باستان شناسان مختلف نظرات مختلف درباره کاربری و تاریخچه این قلعه بیان نموده اند اما هنوز اتفاق نظری درباره این قلعه ثبت نشده است.

قلعه رومیان آنتالیا در پارک سرسبزی به نام پارک کارالی اوغلو که در کنار بندر آلانیا واقع شده است وجود دارد و همین پارک نیز به جذابیت این قلعه افزوده است.

این قلعه در زمان امپراتوری بیزانس بنا نهاده شده است و ۱۴ متر ارتفاع دارد چشم انداز زیبایی که به دریای مدیترانه و بندر آلانیا دارد جذابیت این قلعه دو چندان کرده است. اگر شماهم مسافر شهر آنتالیا ترکیه هستی می توانید به همراه دوستان و همسفران خود به این قلعه رفته و از دیدنی های آنجا لذت ببرید.

تاریخچه قلعه رومی آنتالیا

قلعه رومیان آنتالیا که در زبان ترکی به نام هیدیرلیک کوله سی قدمتی مربوط به قرن دوم میلادی دارد شایعات مختلفی درباره این قلعه سر زبان ها وجود دارد به طوری که حتی باستان‌شناسان بومی نیز دقیقا نمی‌داند که کاربری این قلعه چه بوده است برخی معتقدند که این قلعه برای دیدن کشتی هایی که در این بندر رفت آمد می‌کنند و دیده بانی به عنوان فانوس دریایی مورد استفاده قرار می گرفت برخی دیگر معتقدند که این قلعه یادمان یا مقبره ای میباشد که از زمان های دور به جا مانده است همین مبهم بودن کاربری قلعه یکی از مواردی است که بر جذابیت آن افزوده است و هرکسی را وادار به کشف ندانسته های آن می کند.

هزینه ورودی بازدید از قلعه رومیان آنتالیا

برای بازدید از این قلعه نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نمی باشد چون تنها شما مجاز به دیدن محوطه بیرونی قلعه هستید و اجازه ورود به داخل قلعه برای عموم مردم داده نمی شود .

بازدید از قلعه رومی آنتالیا

یکی از آثار تاریخی شهر پر قدمت آنتالیا قلعه رومیان آنتالیا می باشد که نشانی از تمدن دیرینه و اصالت این شهر را دارد توصیه می‌شود اگر به شهر آنتالیا سفر می کنید حتما از این آثار تاریخی دیدن کنید.

ساعت کاری قلعه رومی آنتالیا

به دلیل آنکه بازدید از داخل قلعه برای همه افراد امکان پذیر نمی باشد شما می توانید طرح ساعت شبانه روز که بخواهید به محوطه بیرونی و پایی که قلعه در آن واقع شده از مراجعه کنید و از دیدن زیبایی های آنجا لذت ببرید.

جاهای دیدنی نزدیک قلعه رومیان آنتالیا

تعدادی از جاهای دیدنی آنتالیا نیز نزدیکی همین قلعه واقع شده است که شما با مراجعه به آنجا می توانید از دیدن این جاذبه های گردشگری نیز لذت ببرید که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم .

  • پارک کارا علی‌اوغلو (Karaalioglu Park)
  • دروازه هادریان (Hadrian’s Gate)
  • دیوارهای قدیمی شهر (City Walls)
  • مسجد ییولی مناره (Yivli Minare)
  • آبشار دودن (Duden Waterfall)
  • مسجد اسکه (İskele Mosque)
  • برج ساعت (Clock Tower)
  • خلیج آنتالیا (Antalya bay)
  • بندر آلانیا (Alanya Port)

آدرس قلعه رومی آنتالیا

شهر کاله‌ایچی ، منطقه مراد پاشا ، خیابان هیدیرلیک ، کیلینچارسلان

اگر شما هم از مسافران شهر زیبا و توریستی آنتالیا هستید بازدید از این قلعه و سایر دیدنیهای این شهر توریستی را از دست ندهید با اطلاع از جاهای دیدنی آنتالیا و برنامه ریزی برای سفر خود می توانید خاطرات بی نظیری را برای خود رقم بزنید .

برچسب ها: