راهنمای کامل سفر به استانبول 1401

راهنما کامل سفر به استانبولراهنما کامل سفر به استانبول

استانبول شهر پرآوازه ترکیه که افراد مختلف را از ملیت های گوناگون و کشورهای سراسر دنیا گرد هم آورده است شاید استانبول تنها شهری باشد که شما بتوانید افراد مختلف از ملیت های مختلف را در آن ببینید . این شهر پرآوازه که به شهر زنده نیز معروف است و در بیشتر ساعات شبانه روز زندگی در آن جریان دارد و می‌توان از فعالیت های دیگران این موضوع رو فهمید شهری آسیایی اروپایی است و جاهای دیدنی استانبول ، غذاهای معروف آن ، کشتی سواری در آبهای آسیا و اروپا از جمله وسوسه کننده ترین ویژگی های این شهر توریستی است که هر کسی را به خود جذب می کند .
مسافرت به استانبول به خصوص برای ایرانیان که نیازی به ویزا ندارند بسیار رواج دارد و اگر شما بتوانید قبل از سفر به استانبول راهنمایی در مورد سفرتان مطالعه کنید و اطلاعات مناسبی از آنجا داشته باشید می توانید زمان و هزینه خود را بهتر مدیریت کرده و سفر هیجان انگیز تری را تجربه کنید در ادامه کمی شما را با ویژگی های استانبول آشنا می کنیم تا بتوانید سفر لذت بخش تری را تجربه کنید.

معرفی شهر استانبول

استانبول شهری بزرگ و با وسعت ۲۵۷۶ کیلومتر مربع است که در میان دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است و این دو قسمت توسط پل معروف بسفر به هم متصل شده است شاید برای شما هم این موضوع جذاب باشد که تنها با عبور از یک پل در استانبول بتوانید از قاره اروپا به قاره آسیا قدم بردارید . این شهر تاریخی که در منطقه مرمره ترکیه واقع شده است و سالهاست دولت ها و حکومت های مختلفی برا آن حکمرانی میکنند علاوه برا جاذبه های تاریخی و گردشگری زیادی که دارد به دلیل نزدیکی به تنگه بسفر و ساحل دریا بازدید از جزایر نزدیک آن نیز از هیجانات قابل تجربه برای مسافران است .در ادامه چند ویژگی اساسی کشور استانبول که حتما باید بدانید را نام برده‌ایم. سعی کنید شماره تماس های ضروری و فوریت های پزشکی و اجتماعی رو به خاطر داشته باشید یا در جایی یادداشت کنید و همراه خود داشته باشید .
زبان رسمی استانبول : ترکی استانبولی
واحد پول استانبول : لیر ترکیه
کد کشور استانبول: +۹۰
دین اکثریت مردم استانبول: اسلام
کد تلفن استانبول : ۲۱۲ در بخش اروپایی ، ۲۱۶  در بخش آسیایی
پلیس ، آتش نشانی ، آمبولانس : ۱۵۵ ، ۱۱۰ ، ۱۱۲
همچنین بهتر است بدانید  از نظر اختلاف زمانی ساعت استانبول ۱ ساعت و نیم عقب تر از ساعت تهران می باشد .

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی می باشد و چه فصلی از سال می توانید از این سفر لذت بیشتری ببرید . با توجه به آب و هوا و سایر موارد که در ادامه آنها را بیان می کنیم بهترین زمان سفر به این شهر توریستی فصل بهار و پاییز می باشد  زیرا در این فصل آب و هوای معتدل و دل انگیزی در این شهر جریان دارد که می تواند احساس بسیار خوبی را در طول سفر به شما ببخشد همچنین چون اکثر افرادی که به استانبول سفر می‌کنند قصد خرید از برندهای ترکی و جهانی معروف را دارند در فصل پاییز مناسبت های بسیار خوبی قرار دارد که تخفیفات ویژه ای در مراکز خرید این شهر اعمال می شود .
همچنین سفر در فصل پاییز میتواند شما را در کاهش هزینه های سفر یاری کند زیرا که هزینه خرید بلیط هواپیما استانبول در این فصل کاهش می یابد و شما میتوانید سفر  خود را با هزینه کمتری انجام دهید همچنین فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و تردد بیش از حد افراد در این شهر زمان مناسبی برای مسافرت به استانبول نمی باشد ‌. اگر سرما تاثیر زیادی در حال و هوای شما ندارد و باعث کاهش لذت سفر در شما نمی شود میتوانید در این فصل نیز با قیمتی کمتر از تمام فصول به استانبول سفر کنید .

معرفی هتل های استانبول

انتخاب و رزرو هتل یکی از مهم ترین دغدغه ها در سفر به استانبول است همچنین انتخاب هتلی که هم از نظر امکانات و خدمات خوب باشد و هم دسترسی خوبی به مراکز خرید و جاهای دیدنی شهر داشته باشد کاری بس دشوار است ولی ما در اینجا به شما اطمینان می دهیم که با حمل و نقل عمومی ترکیه که بسیار گسترش دارد به راحتی بتوانید در شهر جابجا شده و به مکان های دلخواه خود بروید اما عده ای این شهر همیشه بیدار را برای شب گردی ها و خوردن غذا های خیابانی در شب دوست دارند اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید توصیه می شود هتلی در نزدیکی میدان تقسیم و خیابان استقلال را انتخاب کنید که شلوغ ترین منطقه شهر است .

راههای دسترسی به استانبول

برای سفر به استانبول راههای هوایی و زمینی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را برای انجام این سفر برگزینید محبوب ترین گزینه برای سفر به استانبول تهیه بلیط هواپیما استانبول بوده و این مسیر بیشترین مسافر را جابجا می کند اما راههای دیگری برای سفر زمینی به استانبول نیز وجود دارد که از جمله آنها سفر با ماشین شخصی ، سفر با اتوبوس و قطار می باشد که توضیحات تکمیلی هر کدام در مقاله راههای زمینی سفر  به ترکیه آمده است که به راحتی می توانید درباره جزئیات آنها مطلع شوید .

بهترین مراکز خرید استانبول

همانطور که میدانید بسیاری از افرادی که از اقساع و نقاط جهان به این شهر سفر می‌کنند هدف اصلی شان گشت و گذار در مراکز خرید مدرن و خرید از برندهای مطرح ترکی و جهانی می باشد که به وفور در این شهر دیده می شود .
از بهترین مراکز خرید استانبول می توان به مرکز خرید استانبول مال ،بازار بزرگ استانبول ، مرکز خرید بی اوغلو ایش ، مرکز خرید پارادیم و غیره اشاره کرد که شما می توانید لیست کامل این مراکز خرید را به همراه وبسایت و آدرس در مقاله مراکز خرید استانبول مطالعه نمایید .

جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول دارای جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که نظر هر بیننده ای را به خود جذب می کند شاید برنامه ریزی برای بازدید از این جاهای دیدنی بسیار زیبا و همچنین جاهای تاریخی استانبول کار سختی به نظر آید اما شما به راحتی با کمی مطالعه درباره همه جاهای دیدنی استانبول می توانید مکان های مورد علاقه خود را برگزیده و کاملا قبل از سفر از مکان هایی که می خواهید دیدن کنید اطلاع داشته باشید
از جمله جاهای تفریحی استانبول که شاید بتواند هیجان زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد میتوان به خانه خون آشام استانبول، سالن شب ترکی ، پارک آبی آکوالند و غیره اشاره کرد که هر کدام مراکز تفریحی مجزایی بوده و لحظات خاطره انگیز و تجربه ای خاص را برای شما به ارمغان می آورد .

 

برچسب ها: