راهنمای هزینه سفر به استانبول نیایش سیر

هزینه سفر به استانبول چقدر است ؟ بی شک استانبول جزو شهرهایی است که هرکس حداقل یکبار علاقه مند به سفر و گشت و گذار در آن می باشد و هزینه سفر سوالیست که به ذهن هر مسافری خطور می کند تا بداند چه برنامه ریزی برای اقامت و گشت و گذار در استانبول داشته باشد . این شهر زیبا که در ترکیه قرار دارد و به دوقسمت اروپایی و آسیایی تقسیم شده است از پرتردد ترین مکان های توریستی به خصوص در فصل بهار تابستان است . در ادامه نیایش سیر شما را با حدود هزینه های سفر به استانبول و هزینه مواردی از قبلی حمل و نقل ، خوراکی و غیره مطلع می سازد .

اطلاعات جغرافیایی و ضروری استانبول

استانبول شهری در ترکیه است بنابراین زبان مردم آنجا ترکی بوده و اکثرا مسلمان هستند . همچنین حدود 30 دقیقه اختلاف زمانی با تهران دارد یعنی 30 دقیقه جلوتر از ساعت رسمی تهران است . پول رایج ترکیه و بالطبع استانبول لیر می باشد و برای هر گونه هزینه در این شهر باید لیر همراه خود داشته باشید توصیه می شود مسافران استانبول از آب معدنی برای آشامیدن استفاده کنند .

برای تهیه لیر که پول رایج ترکه است هم می توانید از طرافی های ایران اقدام کنید و هم می توانید دلار با خود برده و در صرافی های استانبول تبدیل به لیر کنید .

بیشتر مردم در استانبول علاوه بر زبان ترکی به زبان انگلیسی هم مسلط هستند پس اگر شما هم تسلط به زبان انگلیسی دارید نگران نباشید احتمالا با مشکل زبان مواجه نخواهید شد .

هزینه بلیط سفر به استانبول

شما می توانید متناسب با بودجه خود از طریق تهیه بلیط هواپیما ، قطار ، اتوبوس و یا ماشین شخصی به استانبول سفر کنید . در ادامه حدود هزینه سفر به استانبول با هریک از راههای نام برده را بیان می کنیم تا متناسب با بدجه خود بهترین روش را برگزینید .

هزینه بلیط هواپیما به استانبول

راحت ترین و بی دغدغه ترین راه برای سفر به استانبول خرید بلیط هواپیما استانبول می باشد . بلیط هواپیما به خصوص اگر قصد سفر از تهران یا تبریز به استانبول را داشته باشید و بتوانید بلیط چارتر تهیه کنید برای شما بسیار مناسب خواهد بود. همچنین اگر ساکن شهرهای دیگری هستید توصیه می کنیم ابتدا به یکی از دو شهر نام برده رفته و از آنجا به استانبول سفر کنید .

قیمت بلیط تهران به استانبول بین 2500000 هزار تومان تا 14000000 وابسته به نوع ایرلاین ، نرخ پرواز و غیره می باشد همچنین قیمت بلیط هواپیما تبریز به استانبول 1800000 هزار تومان تا 4500000 می باشد .

در صورتی که تاریخ سفر شما منعطف بوده و امکان جابجایی یکی دو روزه برای شما مقدور باشد شما می توانید با تهیه بلیط چارتر یا لحظه آخری هزینه های سفر خود را کاهش دهید .

هزینه بلیط قطار به استانبول

یکی دیگر از راهای سفر به استانبول تهیه بلیط قطار می باشد . سفر با قطار گرچه زمان بیشتری از هواپیما دارد اما حتما هزینه آن مقرون به صرفه تر از هزینه سفر با هواپیما به استانبول می باشد . همچنین باید بدانید که قطار مستقیم به استانبول موجود نیست و شما ابتدا با قطار به آنکارا رفته و از آنجا می توانید با قطار دیگری به استانبول بروید.

حدود قیمت بلیط قطار تهران-آنکارا 1 میلیون تومان و آنکارا به استانبول 1 میلیون و 120 هزار تومان می باشد. (لازم به ذکر است شما پس از رسیدن به آنکارا می توانید هواپیما را برای ادامه سفر تا استانبول انتخاب کنید .

سفر به استانبول با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی به استانبول از روش هایی ست که به دلیل مسافت زیاد معمولا انتخاب نمی شود همجنین سفر با ماشین دارای مراحل و کسب اجازه میباشد که هر کسی حوصله طی این مراحل را ندارد . در ادامه مراحل لازم برای سفر به استانبول با ماشین را بیان می کنیم .

  1. دریافت گواهینامه بین المللی حداقل یکساله
  2. دریافت پلاک بین المللی جهت تردد در کشور های دیگر
  3. همراه داشتن دفترچه یا کارت مالکیت خودرو
  4. دریافت برچسب CD و IR
  5. هزینه هایی همچون هزینه گمرک و کاپوتاژ
  6. دریافت کارت بیمه ماشین برای مدت 10 روز

ضمنا اختلاف هزینه بنزین ایران و ترکیه به اندازه گنجایش باک ماشین از شما درخواست می شود . باید بدانید که جابجایی بین کشور ها همانند شهر ها دارای عوارض خروج است که این مبلغ به تعداد دفعات خروج شما از کشور تغییر می کند عوارض خروج از کشور برای بار اول 400 ، بار دوم 600 و دفعات بعدی به همین ترتیب افزایش می یابد .

رزرو هتل در استانبول

یکی از مهم ترین بخش های سفر که به درستی باید انتخاب شود و خیال شما را از داشتن اقامتی خوب راحت می کند رزرو هتل در استانبول می باشد . اما قبل از رزرو هتل باید هزینه هتل در استانبول را بدانید تا بتوانید مناسب ترین مکان را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید .

از آنجایی که استانبول شهری توریستی می باشد تعداد زیادی هتل در آن قرار دارد که انتخاب بین آنها ممکن است کمی دشوار باشد و دانستن قیمت شاید بتواند کار شما را در انتخاب هتل راحت تر کند .هتل ها در درجه های 2 ستاره ، 3 ستاره ، 4 ستاره و 5 ستاره درجه بندی می شوند و طبیعتا می دانید که با افزایش ستاره های هر هتل قیمت اقامت در آن نیز افزایش می یابد .

حدود قیمت یک شب اقامت در هتل 2ستاره استانبول 35 تا 125 لیر ترکیه می باشد .

قیمت اقامت در هتل 3 ستاره 200 تا 1000 لیر ترکیه می باشد .

قیمت سکونت در هتل 4 ستاره استانبول حدود 400 تا 1700 لیر ترکیه است .

و در آخر لاکچری ترین اقامت که معمولا امکانات بسیار خوبی دارد اقامت در هتل های 5 ستاره استانبول می باشد که قیمت آن از 1700 تا 7000 لیر است که اگر مشکلی در هزینه نداشته باشید می توانید از آن لذت ببرید .

هتل آپارتمان و هاستل نیز مواردی هستند که معمولا به دلیل پایین بودن قیمتشان انتخاب می شوند و قیمت آنها به ترتیب از شبی 200 و 20 لیرشروع می شود .

توصیه می شود پس از قطعی شدن تاریخ سفر حتما اقدام به رزرو هتل کنید زیرا که احتمالا با قیمت مناسب تری رزرو کنید .

 

هزینه خورد و خوراک در استانبول

تنوع مواد غذایی بسیار بالاست و اعلام هزینه تک تک آنها کاری بس دشوار است در ادامه به معرفی قیمت حدودی اقلام پر مصرف می پردازیم تا آشنایی حداقلی با آن داشته باشید .

  • قیمت آب معدنی 1.5 لیتری : 2 لیر
  • نان : 3.5 لیر
  • برنج : از 15 تا 30 لیر
  • سینه مرغ : هرکیلو 45 لیر
  • تخم مرغ : بسته 6 عددی 14 لیر
  • موز : کیلویی 9 لیر
  • پرتقال : کیلویی 7 لیر
  • سیب : کیلویی 6.5 لیر
  • خیار : کیلویی 15 لیر
  • گوجه فرنگی : کیلویی 5 لیر
  • هویج : کیلویی 7 لیر

هزینه رستوران و فست فود در استانبول

همانطور که شنیده اید استانبول شهر شکم گردی ست و به غذاهای ترکی که در رستوران ها و دکه های خیابانی توزیع می شود معروف است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد غذاهای استانبول می توانید مقاله غذاهای استانبول را مطالعه کنید اما اطلاع از قیمت این غذاها نیز می تواند به شما کمک کند تا برنامه ریزی درستی برای صرف هزینه های سفر استانبول خود داشته باشید .

معمولا رستوران ها به چند دسته اصلی رستوران ارزان ، متوسط و لوکس تقسیم می شود که حدود هزینه هر وعده غذایی در هر کدام ازین ها را در ادامه بیان می کنیم .

رستوران ارزان در استانبول : شروع از 50 لیر

رستوران سطح متوسط در استانبول : شروع از 100 لیر

رستوران لوکس در استانبول : سروع قیمت از 150 لیر می باشد همچنین هزینه یک وعده فست فود حدود 35 لیر می شود .

هزینه حمل و نقل داخل شهری استانبول

وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول شامل : اتوبوس ، مترو ، قطارهای شهری ، تراموا ، کشتی ، تاکسی دریایی و غیره می شود که می توانید برای گشت و گذار در شهر استانبول و یازدید از جاهای دیدنی استانبول از آنها استفاده کنید . برای پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی در استانبول می توانید از استانبول کارت استفاده کنید . استانبول کارت که معمولا در نزدیکی ایستگاههای وسایل حمل و نقل عمومی توزیع می شود قیمتی حدود 13 لیر دارد که قابل شارژ شدن است .

تاکسی و اوبر گران ترین وسیله حمل و نقل در استانبول است که می توانید از آن استفاده کنید و هزینه تاکسی در استانبول بر اساس تاکسی متر تعیین می شود .هزینه اوبر غالبا کمتر از تاکسی می باشد .

هزینه بازدید از جاهای دیدنی استانبول

با مطالعه مقاله جاهای دیدنی استانبول می توانید با بهترین جاهای دیدنی استانبول که باعث جذب گردشگران زیادی از اقساع نقاط کشور شده است آشنا می شوید اما این موضوع که هزینه بازدید از جاهای دیدنی استانبول چقدر است بستگی به جایی که می خواهید بروید دارد . مکان هایی همچون مسجد ایا صوفیه هزینه ورودی ندارد اما کاخ توپکایی و آکواریوم سی لایف ، برج دختراستانبول هزینه ورودی حداقل 60 لیر دارد .

بهتر است قبل از سفر جاذبه هایی که فکر می کنید بیشتر به آن علاقه مندید بیابید تا محل اقامت خود را نزدیک این جاذبه ها انتخاب کنید با این کار هزینه رفت و آمد داخل شهر برای شما کاهش می یابد .

هزینه تماس و اینترنت در استانبول

با سفر به استانبول یکی از دغدغه های اساسی که ممکن است برایتان پیش بیاید تعرفه اینترنت و تماس می باشد و از آنجاییکه هزینه اینترنت و تماس در استانبول نسبت به ایران بیشتر است همچنین این تعرفه برای تماس خارج کشور که رومینگ است افزایش پیدا می کند توصیه می شود در صورتی که می دانید تعداد تماس هایتان زیاد است سیم کارت ترکی از یکی از اپراتور های ترکسل ، وودافون ، آوِا موجود کنید .

موارد بالا اطلاعاتی درباره هزینه های سفر به استانبول بود تا شما قبل از سفر برنامه ریزی درستی درباره هزینه هایتان داشته باشید .

برچسب ها: