راهنمای کامل سفر زمینی به استانبول (ترکیه ) 1401

سفر زمینی به استانبولسفر زمینی به استانبول

سفر زمینی به استانبول یکی از راههای سفر به این شهر توریستی می باشد . در سفر زمینی به استانبول شما می توانید یکی از راههای سفر با قطار ، سفر با اتوبوس و سفر با ماشین شخصی را برگزینید که در ادامه ویژگی هر کدام از آنها را بیان می کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای سفر به استانبول انتخاب کنید .

همچنین نیایش سیر در این مقاله شما را با مرزهای زمینی بین ایران و ترکیه آشنا می سازد تا علاوه برا انتخاب نوع سفر زمینی در انتخاب بهترین مسیر برای سفر زمینی به ترکیه نیز شما را یاری دهد .

سفر به استانبول با اتوبوس

سفر به استانبول با اتوبوس که بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفته بود با شیوع کرونا کاهش پیدا کرد اما امروزه دوباره رونق خوبی پیدا کرده است و افراد زیادی برای سفر به استانبول اتوبوس را انتخاب می کنند که به راحتی می توانند با خرید بلیط تهران استانبول این سفر را آغاز و لحظات خوشی را در سفر با اتوبوس تجربه کنند .

  • هزینه اتوبوس تهران_استانبول

هزینه سفر به استانبول با اتوبوس که از تهران انجام می شود طبق آخرین نرخ شروع قیمت از 300000 تومان می باشد .

  • هزینه اتوبوس تبریز_استانبول

هزینه اتوبوس تبریز تا استانبول نیز از 300 هزار تومان آغاز می شود البته کمی اختلاف قیمت با تهران دارد و برای کاهش هزینه های سفر خود می توانید از تهران به ترکیه سفر کنید .پ

سفر به استانبول با قطار

سفر به استانبول از طریق قطار نیز یکی از راههای مسافرت به استانبول می باشد البته باید آمادگی 70 ساعت مسافرت تا رسیدن به مقصد را داشته باشید برای سفر با قطار می توانید یکی از دو مسیر زیر را انتخاب کنید .

  • قطار تبریز-وان
  • قطار تهران-آنکارا

سفر به استانبول با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی از پرطرفدارترین روشهای مسافرت به خصوص برای ترکیه می باشد . کشور ترکیه در نزدیکی ایران قرار دارد و به راحتی با ماشین شخصی می توان به مرز ترکیه و پس از آن به استانبول رسید . در ادامه مرزهای ترکیه با ایران را معرفی می کنیم تا بهترین مسیر را بریا سفر زمینی به استانبول انتخاب کنید .

مرزهای زمینی با ترکیه برای سفر به استانبول

مرز های ایران و ترکیه :

مرز بازرگان

یکی از مرزهای پرطرفدار برای مسافرت با ماشین به ترکیه مرز بازرگان می باشد که بسیار مورد توجه مسافران است و هر ساله مسافران زیادی از مرز بازرگان وارد خاک ترکیه می شوند . این مرز که در 290 کیلومتری ترکیه قراردارد امکانات خوبی دارد و مستقیما به شهر گوربولاغ ترکیه وارد می شود .

پس از گذر از مرز بازرگان تا شهر استانبول نیز راهی طولانی دارید و به ترتیب باید از شهرهای گوربولاق ، دوغوبایزید ، اغری ، ارزروم ، ارزینجان ، آماسیا ، بولو ، ایزمیت گذر کنید تا به استانبول برسید در واقع مجموعا 1544 کیلومتر مسیر از مرز بازرگان تا شهر استانبول را باید سپری کنید .

اما این 1544 کیلومتر را با دیدن مناظر طبیعی و منحصر به فرد و زیبای ترکیه سپری خواهید کرد که اصلا متوجه گذر زمان نمی شوید. برای گذر از مرز بازرگان باید از تهران حدود 25 تا 27 ساعت رانندگی کنید . مسیر و شهرهایی که عنوان شد تنها راه رسیدن به ایتانوبل ار مرز بازرگان نبوده و شما می توانید این مسیر را با گذر از شهرهای دیگری نیز طی کنید اما این مسیر سر رایت ترین و زیباترین مسیر تا شهر توریستی استانبول است .

ساعات کاری مرز بازرگان شبانه روزی بوده و شما هر ساعتی که به آنجا برسید می توانید از مرز عبور کرده و وارد خاک ترکیه شوید .

مرز رازی ترکیه

مرز رازی دومین مرز پرتردد ترکیه برای سفر از ایران است که در 65 کیلومتری شهرستان خوی یکی از شهرستان های استان آذربایجان غربی قراردارد پس از گذر از مرز رازی تنها با دو ساعت رانندگی می توانید به شهر وان ترکیه برسید . یکی از ایرادات این مرز این است که فاصله بین مرز رازی تا شهر وان ترکیه از جاده ای پرپیچ و خم و کوهستانی رد می شود و زمانی حدود 2 ساعت را باید در این مسیر 65 گیلومتری سپری کنید .

از مزیت های دیگر مرز رازی در این است که بیشتر مسیر سپری شده توسط شما در داخل کشور بوده و بنزین مصرفی با هزینه پایین تری برایتان محاسبه می شود .همچنین وجود پارکینگ در مرز رازی می تواند این امکان را به شما بدهد که ماشین خود را در مرز پارک کنید و بقیه مسیر را با ون یا اتوبوس ادامه دهید .

از مرز رازی تا شهر استانبول در ترکیه 3 مسیر وجود دارد که شما می توانید با طی هر کدام به استانبول برسید یکی از این مسیر ها که کوتاه ترین آنهاست این است که شما پس از رسسیدن به شهر دوغوبایزید مسیر معرفی شده در بالا را دنبال کنید .

شهر وان ترکیه نیز یکی از شهرهای پرطرفدار آن است به خصوص برای کسانی که قصد سفر زمینی به ترکیه دارند و می خواهند در مسیر خود تا استانبول از وان گذر کنند در ادامه مسیری که شما را از طریق گذر از شهر وان به استانبول می رساند را معری می کنیم .

مرز رازی ، وان ، تاتوان ، موش ، بینگول ، الازیگ ، مالاتیا ، کایسری ، گلباشی ، بولو ، دوزجه ، ساکاریا ، گبزه و در آخر استانبول مسیر حرکت از مرز رازی می باشد که معمولا توسط مسافران انتخاب می شود .

برای رسیدن ار مرز رازی تا استانبول حدود 1872 کیلومتر مسیر را باید طی کنید که این مسیر 25 تا 27 ساعت طول می کشد . از مهم ترین مواردی که باید برای گذر از مرز رازی بدانید این است که اجازه گذر از این مرز فقط در ساعات 9 تا 5 بعدظهرامکان پذیر است که این ساعت در نیمه دوم سال از 9:30 صبح تا 16:30 عصر می باشد و اگر در ساعاتی به غیر از ساعات ذکر شده به مرز ایران و ترکیه برسید باید تا ساعات اعلام شده منتظر بمانید .

مرز سرو (sero)

مرز سرو از دیگر مرزهای ایران و ترکیه می باشد که در شهر ارومیه استان آذربایجان غربی است . برای عبور از این مرز که در اکثر ایام سال آب و هوایی سرد و برفی دارد تجهیزات کامل را همراه داشته باشید . شما می توانید از مرز سرو تا شهر یوکسکوا را رانندگی کرده و از آنجا با تهیه بلیط هواپیما به استانبول سفر کنید .

یکی دیگر از راههای رسیدن به استانبول از مرز سرو گذر از شهرهای زیر است که در ادامه بیان می کنیم .

  • یوکسکوا
  • روستای سواوستو
  • باشکاله
  • تاتوان
  • موش
  • بینگول
  • الازیگ
  • مالاتیا
  • کایسری
  • گلباشی
  • بولو
  • دوزجه
  • ساکاریا
  • گبزه

تا رسیدن به استانبول الزامی است .. مرز سرو که حدود 1940 کیلومتر تا استانبول فاصله دارد به صورت 24 ساعته فعالیت می کند و شما برای عبور از مرز نیازی نیست که در ساعت مشخصی به آنجا برسید .بد نیست هنگام گذر از مرز سرو از بازارچه مرزی سرو که در آنجا قرار دارد و اجناس ترک را با قیمت مناسبی به فروش می رسانند نیز دیدن کنید .

موارد اداری برای خروج از کشور

گواهینامه بین المللی ، پلاک بین المللی ، برچسب CD و IR ، کاپوتاژ و مجوز خروج از کشور از جمله فعالیت های اداری می باشد که قبل از خروج از کشور باید انجام دهید .

  1. برای رانندگی در کشوری غیر از کشوری که در آن اقامت دارید باید از گواهینامه بین المللی که اعتبار آن یک سال است استفاده کنید .
  2. همانند گواهینامه بین المللی پلاک بین المللی نیز برای تردد خودرو در کشور دیگر لازم است که باید برای خودرو تهیه شود و این پلاک جزو مدارک خودرو به حساب می آید نه راننده یا صاحب آن .
  3. برای شناسایی خودرو در خارج از کشور باید از برچسب های CD و IR استفاده نمود .
  4. برای عبور از کشور باید مجوز خروج داشته باشید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سفر زمینی به ترکیه (استانبول ) و یا تهیه بلیط هواپیما استانبول با ما در نیایش سیر تماس بگیرید .

برچسب ها: