راهنمای سفر به کیش

کیش از پرطرفدارترین و مهم‌ترین مقاصد توریستی داخلی و خارجی جنوبی ایران بشمار می‌رود. بر طبق گزارشات، این جزیره با وجود گرمای بسیار زیاد آن بخصوص در فصل تابستان، سالانه پذیرای بیش از یک میلیون توریست است. کیش تنها جزیره مرجانی در تمام دنیا است که همواره مورد توجه بوده است.

جزیره کیش

یکی از بهترین کارهایی که قبل از مسافرت به کیش یا هر شهر یا کشوری می‌توان انجام داد، بدست آوردن اطلاعات لازم و کافی درباره آن شهر، جاذبه‌ها و مراکز خرید آن، هتل‌ها و نحوه دسترسی هتل‌ها به جاهای دیدنی شهر است. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث جذب توریست به این جزیره می‌شود، تفریحات و بخصوص تفریحات آبی آن است.

تاریخچه جزیره کیش

جزیره کیش از زمان‌های بسیار دور وجود داشته، آخرین اطلاعات بدست آمده، قدمت جزیره را به دوران هخامنشیان نسبت داده است. تا زمان هخامنشیان کیش جزئی از ایران بوده، اما زمانی که اسلام در ایران در حال گسترش بوده، این جزیره بدست خلفای اموی می‌افتد. اما بعد از مدتی با شورش عده‌ای از مردم ری، دوباره بخشی از ایران می‌شود.

جزیره مرجانی کیش از زمان محمد رضا شاه به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم شناخته می‌شود و برای اینکه تبدیل به یک منطقه گردشگری بین‌المللی شود، عده‌ای در آن شروع به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در سال 1349 این جزیره با عنوان منطقه توریستی بین‌المللی و در سال 1361 به عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی شناخته می‌شود.

آب و هوای جزیره کیش

جزیره کیش دارای آب و هوای شرجی و بسیار گرمی است، ماه‌های تیر و مرداد گرم‌ترین ماه‌های سال شناخته می‌شود و گاهی شرجی بودن هوا به 100 درصد هم می‌رسد. برعکس کیش، زمستانی معتدل، با میزان بارش بسیار کم دارد.

بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش بستگی به هدف شما دارد:

اگر برای گشت و گذار و تفریح به این جزیره سفر می‌کنید، بهترین زمان سفر فصل بهار و اوایل فصل تابستان است که هوا هنوز گرم و سوزنده نشده است.

در صورتی که به دنبال یک سفر اقتصادی به کیش هستید و می‌خواهید از هتل‌های ارزان آن استفاده کنید، بهترین زمان سفر تابستان است، البته فراموش نکنید که این فصل بهترین زمان استفاده از تفریحات آبی جزیره است.

جاهای دیدنی جزیره کیش

در زمان سفر به کیش جاهای دیدنی جزیره را از دست ندهید. این جزیره زیبا جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی بسیاری دارد که هر ساله تعداد زیادی از توریست‌های داخلی و خارجی را به سمت خود جذب می‌کنند.

کشتی یونانی جزیره کیش

کشتی یونانی جزیره کیش اگرچه اهمیت تاریخی زیادی ندارد، ولی تبدیل به یکی از جاذبه‌های اصلی این جزیره شده است و تقریبا کسی نیست که در زمان سفر به کیش دیدن این کشتی را از دست بدهد. متاسفانه این کشتی در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و به شدت خراب و زنگ زده شده.

کاریز کیش

کاریز یکی از جاذبه‌های گردشگری خاص کیش است. در واقع این کاریز، یک شهر زیرزمینی 2500 ساله است که نمونه‌ای از تبحر معماران ایران زمین در آن دوره است. کاریز یا قنات برای هدایت آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شده که در عمق 16 متری زمین و با وسعت 10 هزار متر مربع ساخته شده است.

شهر باستانی حریره کیش

شهر حریره یکی از دیدنی‌‌ترین مناطق گردشگری کیش است که حتما در زمان سفر به کیش آن را در لیست جاهای دیدنی خود قرار دهید. قدمت شهر حریره حدودا به 800 سال پیش می‌رسد، در آن زمان این منطقه شهری سرسبز بوده، اما نقش مهم و کلیدی حریره بندرگاه آن بوده که پس از تخریب و ویران شدن بندر سیراف توسط بازرگانان ساخته شد. در حال حاضر از این شهر تاریخی تنها بقایایی از بناهایی بدون سقف باقی مانده است.

تفریحات کیش

تقریبا کسی نیست که در زمان سفر به کیش، حداقل یکی دو بار برای بهترین تفریحات، بخصوص تفریحات آبی جستجو نکرده باشد و نام چند نوع از آنها را برای سفر خود لیست نکرده باشد. از بهترین و مهیج‌ترین تفریحات آبی کیش می‌توان به پاراسل کیش، فلای بورد، شاتل سواری، اسکوتر زیردریایی، جت اسکی، پدال بورد، غواصی و ... نام برد. چندین قایق‌ تفریحی نیز از انواع پدالی، موتوری و بادبانی وجود دارد که از بین تمام اینها قایق کف شیشه‌ای از همه معروف‌تر است.

مراکز خرید کیش

مراکز خرید یکی از مهم‌ترین دلایل سفر‌های داخلی به جزیره کیش است، فرقی نمی‌کند که در چه زمانی به کیش سفر کرده‌اید، حتی اگر به دنبال یک سفر ارزان بوده‌اید، غیرممکن است سری به مراکز خرید سارینا، دامون، مروارید، مرجان، پانیذ، زیتون که از بهترین مراکز خرید کیش هستند، نزنید.

علاوه بر این مراکز خرید، بازارهای فراوانی در جزیره کیش وجود دارد که می‌توانید در زمان سفر به کیش از آنها هم دیدن کنید، مثل مرکز خرید مریم، بازار عرب‌ها، بازار پارس خلیج، بازار دیپلمات.

بهترین هتل‌های کیش

هتل‌های متعددی در جزیره کیش وجود دارد که به توریستی بودن این جزیره مربوط است. معمولا هر چه شهری توریستی‌تر باشد، تعداد هتل‌های شهر بیشتر است. از بهترین هتل‌های جزیره کیش می‌توان به هتل داریوش، هتل مارینا پارک، هتل شایان، هتل پارمیس، هتل میراژ، هتل ترنج و ... نام برد.

راهنمای سفر به کیش

راه‌های مختلفی برای سفر به کیش وجود دارد، هواپیما، قطار، ماشین شخص و حتی اتوبوس؛ اما معمول‌ترین راه، راه هوایی است که ساده‌ترین و آسان‌ترین راه با وجود تعدد ایرلاین‌های مختلف موجود است.

 

برچسب ها: